Vi finns även i dessa städer:

Köp- och leveransvillkor för ditt blomsterbud

Beställ före 15:00 vardagar för leverans samma dag.

Beställ före 11:00 Lördagar för leverans samma dag.

Bud 79 - centrala Ulricehamn.

Bud 129kr Zon 2 - Hössna, Marbäck, Näsboholm och Timmele.

Bud 179kr Zon 3 - Dalum, Gällstad, Hökerum, Tvärred och Vegby.

Bud 229kr Zon 4 - Liared, Blidsberg, Fästeredssund, Rånnaväg och Älmestad.

Expressbud  - Kan beställas Måndag-Fredag 09:00-15:00. Leverans sker inom 2 timmar. Tillkommer 100 kr.

Lokala avvikelser - då alla produkter skapas för hand kan avvikelser förekomma, men vi försöker alltid följa färg och form, en viss blomma kan bytas ut eller att krukan kan skilja från bilden på webbsidan.

På hemsidan presenteras våra produkter med foton. När vi har skapat produkterna har vi använt oss av blommor som är mer utslagna och längre gångna än färska och nya. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under största delen av tiden som mottagaren har blommorna hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan blommorna vara mer knoppiga än vad bilden visar.

Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post. Har du inte mottagit en orderbekräftelse så kan du skicka ett mail till info@skickablommorulricehamn.se, titta även i din skräppkorg om orderbekräftelsen hamnat där.

Leveranssäkerhet

Beställaren ansvarar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuell felleverans eller leveransförseningar ersätts ej i dessa fall. Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress.

Leveransförseningar kan ske om mottagaren inte gått att nå innan vårt sista bud gått, mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne inte är valt eller är möjligt.
Om ni inte har valt att blommorna får lämnas vid dörren eller till grannen så ringer vi oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren. Även om något utav alternativen är förvalda har vi rätt att ringa till mottagaren för att t.ex. säkerhetsställa adress, och att mottagaren är på plats eller om det finns misstankar om portkod.

Vi kan också ringa mottagaren för att komma överens om annan leveransdag än angivet datum på ordern om mottagaren önskar detta. Om beställda blommor ej levererats på angiven dag, har kunden rätt att häva köpet, under förutsättning att korrekta uppgifter om mottagaren lämnats, samt att mottagaren fanns tillgänglig för att ta emot blommorna.

Budfirman ställer paketet utanför dörren om ingen är hemma och vi fått tillåtelse från antingen beställare/mottagare att hänga blommorna på dörren, eventuella förluster ersätts då inte av oss.

När vi får returer beror detta oftast på felaktig portkod, inget svar i porttelefon eller att personen/företaget flyttat fån adressen.         

De flesta leveranser sker mellan 8-20 utom vissa dagar som tex Alla hjärtans då leverans kan ske mellan 06:00 på morgonen fram till 22:00 på kvällen.
Begravningsbeställningar levereras alltid till kyrkan i god tid före begravningen börjar.
Leveranser till företag levereras alltid under kontorstider.

Vid reklamation av din beställning behöver vi veta det inom 48timmar, bifoga även bild på levererad produkt.

Saknas en produkt/vara i ordern när den anländer till mottagaren har vi rätt att skicka ut den saknade varan/produkten omgående då felet upptäcks.

För att leveransen ska komma ut på önskat leveransdatum kan vissa  lokala avvikelser förekomma då vissa blommor kan bytas ut mot likvärdiga produkter. Vi tar alltid hänsyn till färg och form. Även choklad kan bytas ut ifall aktuell choklad inte finns på lager till likvärdig produkt.

Betalningsalternativ

Klarna checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarna villkor för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Swish
Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna. Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Vårt swishnmmer 1236805030, uppge alltid order ID som meddelande i betalningen.

PayPal
Betala med konto/kreditkort, fungerar för både svenska och utländska betalkort. Ni kan även betala med PayPal genom denna länk - Paypal.me